سردخانه پیش ساخته چگونه است؟ فناوری ساخت سردخانه پیش ساخته به شما امکان می دهد در کمترین زمان ممکن انبارهای یخچال و فریزر را با حداکثر بهره وری انرژی بسازید. سردخانه پیش ساخته می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند و حجم مطلوبی را برای نگهداری محصولات کشاورزی، دامی، ماهیگیری، پزشکی و غیره فراهم کنند. می تواند به عنوان یک اتاق در داخل یک ساختمان کشاورزی، انبار، صنعتی یا تجاری یا به عنوان یک سازه مستقل در مکان های عملیاتی استفاده شود: مزارع، تاکستان ها، باغ ها، نزدیک امکانات پزشکی یا نظامی، مکان های اضطراری و غیره

در صنعت کشاورزی، با استفاده از چنین اتاق‌های سردخانه‌ای می‌توانید به سادگی و به سرعت از ذخیره، سرد شدن یا انجماد محصولات نهایی حتی در مزرعه اطمینان حاصل کنید و در نتیجه تلفات پس از برداشت را به حداقل برسانید. جهت خرید کانکس لطفا کلیک کنید.

بالاترین سرعت نصب سازه تاشو اتاق های سردخانه و همچنین حداکثر آب بندی با استفاده از ساندویچ پانل با پرکننده فوم PIR تضمین می شود. ضخامت پانل ها و نوع پوشش پلیمری به شرایط کار بستگی دارد. برای نگهداری مواد غذایی، بهترین پوشش، پوشش داخلی ساندویچ پانل، است که در مواجهه با مواد آلی دارای مقاومت سایش بالایی است، در برابر مواد شوینده مقاوم است، به راحتی تمیز می شود و می تواند مستقیماً با مواد غذایی در تماس باشد.

از نظر مقاومت حرارتی، یک دیوار با ضخامت صد و شصت میلی متر ساخته شده از ساندویچ پانل شبیه به یک دیوار بتنی به ضخامت هشتصد میلی متر یا دیوار آجری سرامیکی به ضخامت دو الی سه متر است. محاسبه مقایسه ای هزینه گرمایش سالانه نشان داد که یک سردخانه ساخته شده از پانل های ساندویچ با مساحت کف شصت و پنج متر مربع، سی و یک درصد انرژی گرمایی کمتری مصرف می کند. (نسبت به سردخانه هایی با اندازه مشابه ساخته شده از بلوک های بتنی هوادهی با پشم شیشهای.)

سردخانه پیش ساخته می توان بدون هیچ مکانیزم جرثقیل در عرض چند روز مونتاژ کرد. تمامی المان های سازه ای آماده کارخانه بوده و با توجه به ابعاد طراحی عرضه می شوند و در نتیجه از مشکل نصب المان ها در هنگام نصب و حذف ضایعات جلوگیری می شود. در صورت لزوم، محفظه را می توان به راحتی جدا کرد، حمل کرد و در یک مکان جدید مونتاژ کرد.

یک انبار سردخانه پیش ساخته می تواند تا 4 متر ارتفاع داشته باشد که حجم بیشتری را برای نگهداری محصولات فراهم می کند. به عنوان مثال، یک محفظه سردخانه با اندازه استاندارد 8.8×4.6×3.5 متر دارای مساحت داخلی 37.8 متر مربع و حجم مفید 132.4 متر مکعب است. در صورت نیاز به یک انبار بزرگتر، می توان سازه ای از دو یا چند اتاق در هم قفل شده ساخت. در عین حال، هر اتاق می تواند رژیم دمایی متفاوتی برای نگهداری انواع محصولات داشته باشد. جهت خرید انواع کانکس ویلایی لطفا کلیک کنید.

علاوه بر این، اتاق سردخانه می تواند به یک نردبان و یک نیروگاه خورشیدی مجهز شود که می تواند روی پشت بام نصب شود یا در کنار ساختمان نصب شود. پنل های خورشیدی در صورت نصب بر روی پشت بام، به دلیل مساحت محدود، می توانند تا 40 درصد برق مورد نیاز برای عملکرد یخچال را تولید کنند و زمانی که یک ایستگاه خورشیدی به عنوان سازه مستقل نصب می شود، می تواند نیاز برق را به طور کامل پوشش دهد. به هر حال پانل های خورشیدی را می توان بر روی سقف نصب کرد که خودکفایی انرژی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، تقریباً شصت متر مربع از صفحات خورشیدی که حدود 26000 کیلووات ساعت انرژی در سال تولید می کنند.

تمام اجزای مورد نیاز برای یخچال سردخانه پیش ساخته را می توان در یک وسیله نقلیه بارگیری کرد. تحویل را می توان در هر نقطه از ایران و همچنین در سراسر جهان از طریق کانتینرهای جاده ای یا دریایی انجام داد.

مجموعه استاندارد یخچال فریزر شامل:

  1. ساندویچ پانل انرژی
  2.  درهای کشویی یا چرخشی یخچال
  3. واحد تبرید، با ظرفیت بسته به دمای مورد نیاز برای محفظه
  4. روشنایی داخلی و خارجی با سیم کشی برق
  5.  حفاظت در برابر صاعقه

سردخانه پیش ساخته ها می تواند تا 50 سال به طور موثر کار کند. پس از انقضای عمر مفید محفظه یخچال، ساندویچ پانل ها را می توان به طور کامل دور انداخت: پوشش فولادی از پرکننده جدا می شود و به عنوان ضایعات فلزی استفاده می شود، در حالی که پرکننده فوم را می توان بازیافت یا سوزاند تا انرژی حرارتی تولید کند.

 

منبع : ویکی پدیا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها