کانکس تاشوی Michael Jantzen خانه رویایی تاشو یک خانه مدرن قابل گسترش است که از یک ساختار مکعبی کاملاً محصور به یک خانه رویایی چند لایه تبدیل می شود که زندگی داخل و خارج خانه را با هم ترکیب می کند. اشکال همیشه منبع الهام برای طراحان بوده است. اشکال ساختار دنیای ما را تشکیل می دهند و هنگامی که با هم ترکیب می شوند پیکربندی های بی پایانی را نشان می دهند. به هر حال بازی با اشکال اعتیاد آور و انعطاف پذیر است.

مایکل جانتزن، هنرمند چند رشته ای مستقر در نیومکزیکو، هنرمندی است که به نظر می رسد بی پایان از هندسه الهام گرفته است. وی با ادغام پایداری، معماری و فناوری، یک خانه مدرن سازگار با تا شونده ایجاد کرد که از یک ساختار محصور و مکعبی به یک خانه رویایی چند لایه گسترش می یابد.

از همان ابتدا، خانه رویایی تاشو به عنوان مکانی برای خواب طراحی شده بود. به اندازه یک اتاق هتل معمولی، خانه رویایی تاشو از دو ماژول پیش ساخته و قابل حمل تشکیل شده است. هر ماژول مستطیلی در بالای یک پایه مثلثی شکل نصب شده است که تیرهای پشتیبانی قابل گسترش خانه را به قاب آن متصل می کند. در هر نما از خانه رویایی تاشو، برآمدگی‌ها و پارتیشن‌های مثلثی را به‌عنوان پانل‌های تاشو تصور می‌کرد که از چارچوب خانه منبسط می‌شوند.

معمار این خانه در توضیح ساختار خانه قابل گسترش، توضیح می‌دهد: این پانل‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف در اطراف ماژول‌ها باز یا بسته کرد تا نیازهای عملکردی و/یا زیبایی‌شناسی مختلف را برآورده کنند. پانل های شکاف دار را می توان به گونه ای جابجا و محکم کرد که برخی یا همه درهای شیشه ای کشویی و نورگیرها را تحت الشعاع قرار دهد. همچنین می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل در اطراف ماژول‌ها تا کرد تا از تمام شیشه‌ها محافظت شود تا در زمانی که هیچ‌کس خانه نیست مشکلی پیش نیاید.

خانه رویایی تاشو در حال حاضر در مرحله مفهومی خود است، معمار آن هر ماژول چوبی را در رنگ سفید نوری تصور می کند. هر نما همچنین از شش درب شیشه ای کشویی بزرگ در اطراف محیط و دو نورگیر شیشه ای بزرگ در سقف پشتیبانی می کند. در داخل خانه یک تخت خواب ملکه، یک کمد بزرگ، دوش، توالت، سینک، غلاف ترکیبی، یک میز ناهار خوری با چهار صندلی و دو واحد آماده سازی و نگهداری غذای قابل حمل کوچک را پیکربندی کرد.

کانکس دی مارکیز

کانکسها نیز به دنیای مدرن وارد شدند. نمونهای از آن در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، برخی از متنوع‌ترین و انعطافپذیرتر طرح‌هایی بوده‌اند که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. معمار هلندی، ادوارد بوتلینگ، طرح دگرگون کننده کانکس دی مارکیز خود را به مسابقه معماری زندگی موقت در سال 1985 ارائه کرد. این خانه‌ای کوچک روی چرخ‌هایی است که با فشار یک دکمه اندازه آن سه برابر می‌شود. ده سال پس از مسابقه، دی مارکیز اولین نمونه اولیه خود را دید و جایزه عمومی طراحی روتردام را در سال 1996 برای آن دریافت کرد. اکنون به سال 2021 می رسیم که در حال تجاری سازی است:

کانکس قدیمی متعلق به سال 1985 با استفاده از دیوارهها آکاردئونی میتواند اندازه خود را سه برابر کند! خانه دی مارکیز که با انبساط های آکاردئونی مانند ساخته شده است، به صورت یک کمپر مکعبی در جاده شروع می شود و اندازه آن سه برابر می شود تا یک نیم دایره کامل را تشکیل دهد. هنگامی که این خانه به شکل نهایی خود گسترش می یابد، اتاق خواب اصلی کمپر را می توان در سایبان نارنجی مات آن یافت، در حالی که یک اتاق آفتابگیر در زیر سایه بان شفاف ون شکل می گیرد. در داخل کاروان، آشپزخانه، حمام، و اتاق نشیمن با تمام امکانات مورد نیاز برای یک خلوت راحت در جاده، از جمله اجاق گاز، سینک، کانتر، فضای ذخیره سازی و میز ارائه می شود.

این خانه که برای مقاومت در برابر اکثر عناصر ساخته شده بود، دوام آن را در روکش پلاستیکی سقف میتوان یافت. سایبان‌ها که به شکل نیم‌دایره‌ای باز شده‌اند، از یک طرف از طریق پوشش پلاستیکی نارنجی مات، و یک اتاق آغشته به آفتاب در طرف دیگر با پوشش پلاستیکی شفاف، حریم خصوصی پیدا می‌کنند. این خانه برای نمایشگاه معماری ژنو در سال آینده برنامه ریزی شده است.

مروری بر کانکس تاشوی مدرن

خرید کانکس از سامان ایران

اگر به دنبال خرید کانکس از یک شرکت معتبر هستید که از صفر تا صد ساخت کانکس ها توسط خودشان انجام شود ما به شما شرکت سامان ایران را پیشنهاد می‌کنیم زیرا محصولات این شرکت با بالاترین کیفیت و با قیمت مناسب ساخته و به فروش رسیده می‌شود. برای اطلاع از قیمت کانکس از شرکت سامان ایران با شماره زیر تماس بگیرید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس با ما تماس بگیرید.