امروزه یکی از سوالات رایجی که درهنگام خرید کانکس های مختلف مانند کانکس ویلایی یا کانکس اداری و کانکس فروشگاهی و.. پیش می‌اید این است که در کانکس چه سیستم‌های گرمایشی برای هوای سرد و فصول پاییز و زمستان تعبیه شده است؟

ساده ترین پاسخ برای این سوال این است که از تمامی مواردی که در خانه های ساختمانی برای گرم کردن منزل خود استفاده میکنید، در این سازه های پیش ساخته نیز قابل استفاده است. با توجه به اهمیت و حفظ دمای مطلوب در این سازه ها آشنایی با این سیستم های گرمایشی ضروری است .در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سیستم گرمایشی کانکس

انواع سیستم‌های گرمایشی

همان طور که ذکر کردیم کانکس ها سازه های پیش ساخته هستند که دقیقا مشابه ساختمان ها می باشند یعنی شما برای استفاده گرمایشی آن مانند خانه ها می توانید از تمامی مواردی و سیستم های گرمایشی استفاده کنید، از جمله بخاری گازی و برقی یا پکیج و رادیاتور را می‌توانید در کانکس ها جهت سیستم گرمایشی اجرا کنید یکی دیگر از سیستم های گرمایشی که در کانکس ها استفاده می شود سیستم گرمایش از کف می باشد که بیشترین کاربرد را دارد پس هیچ گونه محدودیتی در رابطه با سیستم گرمایشی کانکس ها وجود ندارد. این سیستم های گرمایشی عبارتند از:

بخاری گازی

بخاری گازی یکی از رایج ترین سیستم های گرمایشی برای کانکس ها است. بخاری گازی ها کارآمد و موثر هستند، اما نسبت به سایر سیستم های گرمایشی گران تر هستند.

بخاری برقی

بخاری برقی یکی دیگر از سیستم های گرمایشی رایج برای کانکس ها است.  توجه داشته باشید که در کانکس های اداری معمولاً از بخاری های گازی با  قابلیت گرما دهی مورد استفاده قرار می گیرند چرا که این سیستم ها در صورت در دسترس نبودن گاز شهری توسط برق توانایی کار کردن را دارد. بخاری برقی ها نسبت به بخاری گازی ارزان تر هستند، اما بخاری برقی توانایی تولید گرما به اندازه بخاری های گازی را ندارند و در مناطقی که به شدت سرد می باشد نمی‌توان از این بخاری‌های برقی استفاده کرد.

سیستم گرمایش از کف

 سیستم گرمایش از کف یکی از سیستم های گرمایشی مدرن برای کانکس ها است. این سیستم ها کارآمد و موثر هستند و فضای کمی را اشغال می کنند. در خانه هایی که کف آن از مواد سرامیکی ساخته شده است بهترین گزینه سیستم گرمایش از کف می باشد.

پکیج‌های گرمایشی

پکیج های گرمایشی سیستم های گرمایشی یکپارچه ای هستند که شامل یونیت داخلی و یونیت خارجی هستند. پکیج های گرمایشی کارآمد و موثر هستند و نصب و راه اندازی آسانی دارند.

بعد از آشنایی با سیستم های گرمایشی که میتواند در کانکس ها استفاده شود با در نظر گرفتن نکات اینکه در چه آب و هوایی میخواهیم کانکس خود را استفاده کنیم، چه تعداد افرادی در کنار قرار است مستقر شوند . در نهایت با توجه به بودجه و هزینه ی مورد نظرتون میتوانید سیسیتم گرمایشی مناسب برای کانکس خود تهیه بفرمایید. در نظر داشته باشید که برای اینکه اتلاف انرژی در کانکس ها بیشتر نباشد با توجه به نوع کانکس می توانید در هنگام خرید از شرکت تولید کننده کانکس سیستم گرمایش مناسب با نوع کانکس را پرسیده و از آن بهره مند شوید.

مزایای استفاده از سیستم گرامیش در کانکس

استفاده از سیستم گرمایشی در کانکس مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

حفظ دمای مطلوب در کانکس: استفاده از سیستم گرمایشی باعث می شود که دمای داخل کانکس در فصل زمستان در حالت مطلوب باقی بماند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت: استفاده از سیستم گرمایشی باعث می شود که رطوبت داخل کانکس کاهش پیدا کند و از نفوذ رطوبت به داخل کانکس جلوگیری شود.

افزایش طول عمر کانکس: استفاده از سیستم گرمایشی باعث می شود که طول عمر کانکس افزایش پیدا کند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس با ما تماس بگیرید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از سیستم گرمایشی در کانکس

در هنگام استفاده از سیستم های گرمایشی در کانکس برای جلوگیری از حوادث ناشی از استفاده از سیسیتم های گرمایشی در کانکس، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کرد:

سیستم گرمایشی را در مکانی مناسب نصب کنید: سیستم گرمایشی را باید در مکانی نصب کنید که به راحتی قابل دسترسی باشد و از وسایل قابل اشتعال دور باشد.

سیستم گرمایشی را به طور مرتب سرویس کنید: سیستم گرمایشی را باید به طور مرتب سرویس کنید تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

از نزدیک شدن کودکان و حیوانات به سیستم گرمایشی جلوگیری کنید: کودکان و حیوانات را از نزدیک شدن به سیستم گرمایشی منع کنید.

کانکس را عایق بندی کنید: با عایق بندی مناسب از هدر رفتن انرژی خود جلوگیری کنید.

عایق بندی در کانکس

برخی از افراد فکر می‌کنند در کانکس ها معمولا اتلاف انرژی بیشتری رخ خواهد داد اما بهتر است بدانید که در کانکس ها نسبت به ساختمان های سنتی اتلاف انرژی کمتری اتفاق خواهد افتاد چرا که در دیواره ها و سقف کانکس ها از عایق های حرارتی مناسبی استفاده می کنند و بیشتر از عایق پلی اورتان که به صورت تزریقی می باشد در کانکس ها استفاده کرده و در دیواره ها و سقف آن تزریق می کنند بهتر است بدانید که کانکس ها بیشتر شبیه به یخچال عمل می‌کند و در آن هیچ گونه اتلاف انرژی وجود ندارد.

تیم تخصصی کانکس سامان تمامی کانکس ها را با کیفیت عالی و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید و روانه بازار کردند و همچنین تمامی کانکس های تولید شده توسط کانکس سامان مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی و دیگر امکانات رفاهی می باشد تا شما دیگر دغدغه سرمایش و گرمایش در فصل تابستان و زمستان را نداشته باشید و با اطمینان خاطر از این کانکس ها برای زندگی موقت خود استفاده کنید برای اطلاع از قیمت کانکس‌ها با شماره تماس شرکت سامان ایران تماس بگیرید.