در مقاله حل مشکل اسکان بی خانمان ها با کانکس باید گفت همه‌گیری ارائه‌دهندگان خدمات اسکان برای بی‌خانمان‌ها را در یک شرایط سخت گرفتار کرده است. تقاضا زیاد است اما توانایی آنها برای ارائه خدمات محدود است. از سویی دیگر، افرادی که بی خانمانی را تجربه می کنند با انتخاب های دشواری روبرو هستند.

بسیاری از ترس ابتلا به ویروس به گرم خانه های عمومی موجود مراجعه نکردند و از سرما جان خود را از سرما از دست دادند و عده ای دیگر به خاطر ابتلا جان دادند. برای برخی دیگر فرار از سرما به معنای گذراندن یک شب در یک انبار، یک ایستگاه اتوبوس قدیمی، مدارس یا یک زندان قدیمی باشد. اما با پایان همگیری نیز مشکل وجود دارد بسیاری خیابان را به شرایط نا مسائد گرم خانه ها ترجیح می دهند.

تلاش آمریکا برای حل مشکل بی خانمان ها با استفاده از کانکس و کانتینر

به طور مثال ونی و فوس از ماندن در پناهگاه های شلوغ وحشت داشتند از طرفی برخی از موسسات خیریه ای که برای ناهار گرم، لباس های رایگان و دوش آب گرم به آنجا مراجعه می کردند به علت همه گیری بسته بودند. در یک مقطع، فوس یک ماه بدون تغییر لباس رفت.

یک شرکت مستقر در واشنگتن که یک مجتمع از کانکس ها ساخته است ( با دیوارها و کف های کامپوزیت پلاستیکی مقاوم در برابر پوسیدگی). این شرکت گفت که از زمان شروع همه‌گیری 1500 تخت برای شهرها و شهرستان‌ها در سراسر ایالات متحده فراهم کرده است. خانه های این شرکت را می توان در 30 دقیقه یا کمتر نصب کرد.

حل مشکل اسکان بی خانمان ها با کانکس

مجتمع کانکسی

تصویر این مجتمع در شکل زیر است. با ساخت این مجتمع کانکسی، تیچا وانوی و دوست پسرش کریس فاس(پس از سه سال حضور در خیابان‌ها،) قصد دارند در زمستان امسال در یک “کانکس” سفید کوچک با برق، گرما و فضای کافی برای دو نفر زندگی کنند. این اقدامات بخشی از تلاش بی‌سابقه‌ای برای ایمن نگه‌داشتن مردم بدون خانه دائمی با کاهش دما و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در حال انجام است.

مقامات در تلاش هستند تا راه حلی برای بحران رو به رشد پیدا کنند. شهردار به همراه شش عضو شورا، این هفته از طرحی برای کاهش 20 درصدی جمعیت بی خانمان در شهر از طریق خانه های پیش ساخته رونمایی کرد.

ماه مه گذشته، پناهگاهی برای بی خانمان‌ها در افتتاح کرد که ۱۲۴ نفر از جمله خانواده‌ها را در خود جای داده است. این پروژه کانتینرهای حمل و نقل را به خانه های پیش ساخته تبدیل کرد و به هر خانواده یک اتاق خصوصی داد. همچنین خدمات اجتماعی متناسب با نیازهای هر شرکت کننده را ارائه می دهد.

بحران مسکن و راحل کانکسی

ساخت مسکن بیشتر کلید مبارزه با بحران رو به رشد بی خانمانی است. دو مقام می خواهند برای انجام این کار به یک موسسه غیرانتفاعی محلی 25 میلیون دلار بدهند. این کمک مالی که عمدتاً از بودجه طرح نجات آمریکا تشکیل شده است، این طرح می تواند افرادی را که در هر دقیقه از زندگی خود در معرض خطر هستند از جایی که هستند خارج کنید و به مکان بسیار مناسب تری انتقال دهید. این بزرگترین ارائه‌دهنده مسکن موقت منطقه است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس با ما تماس بگیرید.

سیلیکون ولی و کانکس

جوامع متشکل از خانه های کوچک برای اسکان مردم بی خانمان مفهوم جدیدی نیست. قبلاً در سیلیکون ولی در مقیاس کوچکتر انجام شده است، اما اکنون، طرحی هایی وجود دارد که این ایده را در سراسر شهر تقویت می کند. اگر این شهر می توانند تا پایان سال آینده 5000 بی خانمان را در خانه های پیش ساخته اسکان دهند. آخرین سرشماری رسمی بی خانمان ها تعداد بی خانمان های این شهر را 6097 نفر اعلام کرد. از شهر و شهرستان کشور ‌خواسته شد که 50 هکتار برای این پروژه ایجاد کند که فضایی برای 5000 سازه کوچک ایجاد می‌کند.

شکل های زیر یک تصویر آینده نگرانه از طراحی های است. یک کانکس با ارتفاع 6 فوت دارای انباری، تخت داخلی، پریز برق و فضایی برای تخت می باشد. کانکس ها در کنار هم چیده شده و پارتیشن ها و حریم خصوصی را در یک فضای باز ایجاد می کنند. یک سایه پارچه اختیاری را می توان از روی دهانه هر “اتاق خواب” پایین کشید تا حفظ حریم خصوصی بیشتر شود. در داخل، فضای کافی برای نشستن، ایستادن و حتی یک فضای نگهداری متوسط برای یک حیوان خانگی در نظر گرفته شده است. ، هر واحد را می توان جمع کرد تا 32 عدد از آن در یک کامیون جا شود.

سخت آخر

در مقاله حل مشکل اسکان بی خانمان ها با کانکس ما به بررسی معضل بی خانمانی و راهکار برای مقابله با آن اشاره کردیم. کانکس یکی از مواردی است که به کمک بی خانمان های می آید. ما در سامان ایران ارائه دهنده انواع کانکس و کانتینر هستیم. شما جهت مشاوره خرید کانکس و انواع آن: کانکس ویلایی و کانکس نگهبانی و… می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا از قیمت کانکس در این شرکت اطلاعات کافی را بدست آورید.