کانکس های کامپوزیتی، ساختمان هایی هستند که از مواد کامپوزیتی سبک و مقاوم تشکیل شده‌اند. این نوع کانکس ها از ترکیبی از فیبرگلاس و رزین استفاده می‌کنند که مقاومت بالا و وزن سبکی را به آنها می‌بخشد. فواید استفاده از کانکس های کامپوزیتی شامل مقاومت در برابر زلزله، ضد آب بودن، عایق حرارتی بودن و نصب آسان می‌باشد.

شرکت سامان ایران یکی از تولیدکنندگان برجسته انواع کانکس‌ها اعم از: کانکس های کامپوزیتی، کانکس سایدینگ و… است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت، کانکس های کامپوزیتی با استحکام و کیفیت بالا را تولید می‌کند. این کانکس ها در انواع مختلفی مانند: کانکس مسکونی، کانکس اداری، کانکس ساندویچ پنل، کانکس ویلایی و…  قابل تهیه و استفاده هستند.

قیمت کانکس های کامپوزیتی معمولاً به عوامل مختلفی مانند: ابعاد، طراحی، تجهیزات داخلی و ویژگی‌های فنی آنها بستگی دارد. همچنین، نوع مواد استفاده شده در ساخت کانکس نیز تأثیر زیادی بر قیمت نهایی دارد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر درباره قیمت کانکس شرکت سامان ایران، بهتر است با شرکت مستقیماً تماس بگیرید و از طریق مشاوران فنی آنها اطلاعات دقیقتری را دریافت کنید.

مشخصات فنی

ابعاد فنی: ابعاد کانکس با نمای کامپوزیت کاملا به دلخواه و سفارش مشتری بستگی دارد.
معمولا از نمای کامپوزیت در کانکس های نگهبانی – ATM – کانکس های ویژه مدیریتی استفاده می شود.
جنس بدنه: از ورق های کامپوزیت استفاده می شود. این نوع ورق به دلیل ظاهر زیبایی که به کار میدهد از موارد پرطرفدار است . کانکس های کامپوزیتی در رنگ های بسیار زیادی قابل اجراست. ولی معمولا از رنگ های سفید و طوسی و قرمز بیشتر استفاده می شود.
جنس نمای داخلی:در نمای داخلی از PVC های درجه یک بازار استفاده می شود. این PVC ها به صورت تک رنگ یا طرح چوب روکشدار یا چاپی موجود است. در صورت سفارش مشتری از MDF هم در نمای داخلی استفاده می شود ولی به دلیل اینکه بسیار آب گریز است و زود خراب میشود و در دراز مدت نمای داخلی کانکس زیبایی خود را از دست می دهد، خیلی به مشتریان خود پیشنهاد نمیکنیم.
دیوارپوش های MDF  معمولااز PVC گران تر هستند.
کف کانکس: در کف کانکس از تایل های چوبی به عنوان کف استفاده می شود
استراکچر کانکس: شاسی این نوع کانکس ها از تیرآهن 14 یا 16 می باشند. معمولا به صورت دورکلاف ساخته می شود. در صورت تمایل مشتری، شاسی کانکس را از استفاده پروفیل های 40*40 یا 40*80 میکنیم.
درب و پنجره: معمولا برای این نوع کانکس از UPVC استفاده می شود. ولی در صورتی که مشتری سفارش درب و پنجره آلومینیوم را دهد نیز میتوان اجرا کرد ولی بنا به تجربه جندین ساله شرکت سامان بهتر است از درب و پنجره UPVC استفاده شود.

ورق کامپوزیت چیست؟

اصطلاح کامپوزیت که از کلمه لاتین compose استخراج شده است،به ماده حاصل و متشکل از چند ماده دیگر اطلاق میشود.
در صنعت کانکس کامپوزیت به ترکیب ورق آلومنیوم با یک ماده عایق می گویند.
ورق های کامپوزیت در واقع متشکل از 2 لایه ورق آلومنیوم اصلاح و تقویت شده که بین این دو ورق یک لایه عایق پلیمری یا پلی اورتان قرار داده
می شود.
قیمت انواع ورق های کامپوزیت بستگی به ضخامت پلیمر بکار رفته متفاوت است،ضخامت لایه پلیمری از 2 میلی متر تا 5 میلی متر امکان دارد.
ورق های کامپوزیت علاوه بر نمای خارجی کانکس ها در صنایع دیگر هم مثل نمای خارجی ساختمان ها سقف پمپ بنزین ها نمای داخلی ساختمان های بزرگ و … هم کاربرد دارد.
ضخامت ورق آلومنیوم در کامپوزیت ها از 3/0 تا 5/0 میلی متر ساخته می شوند.هر چه ضخامت ورق بیشتر میشود به جهت افزایش دانسیته  و وزن حجمی قیمت هم بالاتر می رود.
در ورق های کامپوزیت روی لایه آلومنیوم بکار رفته یک لایه رنگ از جنس نانو پاشیده میشود و ورق را درب برابر اکسیداسیون و شرایط جوی و … محافظت می کند.
دلایل استقبال از ورق کامپوزیت در صنعت کانکس:
1-سبکی وزن 2-شکل پذیری و انعطاف در خمیدگی جهت ایجاد نماهای زیباتر 3-آب بندی آسان 4-تمیزی و زیبایی نما و عدم جذب آلودگی روی ورق  5-مقاومت در برابر صدا و حتی گرما و سرما  6-امکان بکار بردن رنگ های متفاوت از کامپوزیت 7-طول عمر بالاتر نسبت به سایر مصالح کانکس 8-مقاومت در برابر زلزله و وزش های باد و…9-عدم نیاز به وسایل و تجهیزات خاص جهت نصب 10-عدم نیاز به نیروی انسانی ماهر 11-استفاده از حداقل اتصالات آهنی جهت اکسیداسیون و خوردگی در سطح نما
آب بندی:آب بندی درزهای کامپوزیت با تسمه یا چسب سیلیکون انجام می شود که در مواردی که هدفمان افزایش طول عمر نما می باشد از چسب پلی لورتان هم استفاده می شود که نسبت به چسب های سیلیکونی طول عمر بیشتری دارند.

کانکس نگهبانی
کانکس فست فود

برای اطلاع از قیمت‌های کانکس و خرید کانکس از سامان ایران، با مشاوران فنی ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.