کانس‌ها، سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که امروزه  در انواع مختلفی ساخته و خرید و فروش می‌شوند. کانکس‌ها کاربرد‌های مختلفی از جمله مسکونی، اداری، فروشگاهی، سرویس بهداشتی و غیره دارند.در این سال‌های اخیر فروش کانکس‌ها افزایش پیدا کرده و شرکت‌های فراوانی در جهت تولید کانکس‌های با کیفیت بالا فعالیت دارند که با تولید با کیفیت کانکس‌ها باعث جلب رضایت مشتریان شده و این کار را در اختیار عموم قرار می دهد. این کانکس‌‌ها به طور معمول ۲۰ الی ۳۰ سال  بسته به متریال استفاده شده، طول عمر دارند. طول عمر کانکس‌ها به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مورد استفاده و نگهداری و غیره بستگی دارد.

 زمانی که شما می خواهید جهت خرید کانکس اقدام کنید، سعی کنید قبل از این که کانکس خریداری کنید درباره جنس و همچنین مواد به کار رفته در طراحی و تولید کانکس‌ها، وزن کانکس، شرایط نگهداری و.. اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید کانکس مناسب با شرایط جغرافیایی و محیط زندگی خود تهیه و استفاده کنید. عوامل زیادی بر وزن کانکس تاثیرگذار می‌باشند که در ادامه با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت کانکس با شرکت سامان ایران تماس بگیرید.

عوامل تاثیر گذار بر وزن کانکس

عوامل تاثیر گذار بر وزن کانکس

کانکس‌ها از مصالح مختلفی مانند: چوب، فلز، ساندویچ پانل و غیره ساخته می‌شوند. وزن کانکس یکی از عوامل مهم در طراحی، ساخت و حمل و نقل و حتی نگهداری کانکس است. وزن کانکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به بودجه مشتری و نوع کاربردی آن تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار در وزن کانکس می‌پردازیم.‌

انواع کانکس

کانکس‌ها بر اساس کاربرد، ثابت و سیار بودن و مصالح و متریال بکار رفته در تولید به انواع مختلفی مانند کانکس‌های سیار متحرک، کانکس‌های فست فود، کانکس‌های ویلایی، کانکس مسکونی، کانکس سرایداری و.. تقسیم بندی می‌شوند. هر نوع کانکس وزن متفاوتی دارد.

مصالح به کار رفته

 کانکس‌ها از مواد اولیه مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود که در وزن آن تاثیر گذار خواهد بود. نوع مصالح استفاده شده در ساخت کانکس یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی وزن آن است. در نمای خارجی معمولاً از کامپوزیت خارجی و در داخل آن از pvc و mdf استفاده می‌کنند. در تولید کانکس‌ها  از ورق های گالوانیزه و آلوزینک  استفاده می‌کنند البته در برخی موارد از آلومینیوم نیز استفاده می‌کنند که تمامی این عوامل بر وزن نهایی کانکس ها تاثیر گذار می‌باشند. کانکس هایی که از مصالح سنگین تر مانند فلز ساخته می‌شوند، وزن بیشتری نسبت به کانکس‌هایی که از مصالح سبک تر مانند چوب یا ساندویچ پانل ساخته می شوند، دارند.

ابعاد کانکس

ابعاد کانکس نیز بر وزن آن تاثیر می‌گذارد. کانکس‌هایی که ابعاد بزرگتری دارند، وزن بیشتری نسبت به کانکس‌هایی که ابعاد کوچکتری دارند، دارند.  یعنی اگر مدلی دارای ابعاد کمتری باشد بدون شک وزن آن نیز کمتر می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس با ما تماس بگیرید.

طراحی کانکس

طراحی کانکس نیز بر وزن آن تاثیر می گذارد. کانکس‌هایی که طراحی مهندسی شده و اصولی طبق استاندارد دارند، وزن کمتری نسبت به کانکس‌هایی که طراحی نامناسبی دارند، دارند.

تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات داخل کانکس نیز بر وزن آن تاثیر می‌گذارند. کانکس‌هایی که دارای تجهیزات و امکانات سنگین‌تر هستند، وزن بیشتری نسبت به کانکس‌هایی که دارای  تجهیزات سبکتر هستند.