درباره شرکت کانکس سامان

کانکس سامان با بهره گیری از علم روز دنیا از نیم قرن پیش تا به حال نقش موثری در بالا بردن کیفیت سازه های پیش ساخته و اجرای این سازه‌ها در محل داشته و یکی از پایه های عمرانی کشور است که بدلیل خدمت رسانی به پروژه های دولتی و خصوصی و اسکان امن و کم هزینه زمینه پیشرفت ساخت و ساز را در تمام کشور فراهم نموده است.

متاسفانه این تلاشهای شبانه‌روزی و صادقانه در هیچ یک از مراحل مورد تقدیر دولتهای پیشین و فعلی واقع نشده و علیرغم روابط اقتصادی و دوستانه ای که با تمامی ارگان‌ها در زمینه خرید کانکس و خانه پیش ساخته و اجرا در محل دارند این ‌در تاریخ اقتصادی کشور ثبت نشد و مهجور مانده است.

کانکس سامان با بهره گیری از پرسنل فعال و مسلط به ساخت این نوع سازه تحت استانداردهای روز دنیا تلاش می‌کند که در عمل، کیفیت و صرفه جویی در وقت و هزینه را معنا کرده و گام‌های استواری در زمینه خدمت به کشور و مردم عزیز میهنمان به لطف خداوند متعال برداشته و سهمی هرچند کوچک در ارتقاء صنعت داشته باشد.

درب و پنجره کانکسهای سامان بصورت معمول از آلومینیوم درجه یک و در ابعاد مختلف قابل سفارش و نصب بوده و طبق سفارش پنجره های آنادایز شده و UPVC نیز قابل نصب در ابعاد مختلف می باشد . جوشکاری اسکلت کانکس‌ها معمولا از بهترین نوع داخلی بوده و بر اساس سفارش دلخواه مشتری می‌توان از دیواره‌های ساندویچ پانل با عایق تزریقی پلی اورتان با ضخامتهای مختلف استفاده کرد که بسیار محکم و مقاوم در برابرصدا و تغییرات دما است. پلان‌های معمول کانکس‌های ساخته شده در کانکس سامان و سایت شرکت موجود بوده و پلان‌های موجود بدلیل امکان ساخت بالایی که کارخانه دارد به هرصورت که مورد نیاز مشتریان محترم باشد قابل تغییر بوده و تمام پلان‌ها امکان نصب بصورت دو قلو یا چند قلو را در محل داشته و فضایی براساس نیازهای درخواست کنندگان محترم فراهم می آورد که در این شرایط هر کانکس توسط وسیله نقلیه جداگانه به محل حمل شده و در محل توسط جرثقیل تخلیه شده و کنار هم بصورت کامل نصب و عایق بندی شده و محدودیتی از جهت ابعاد مورد نیاز وجود ندارد و همچنین به دلیل دسترسی محلی کارخانه بدلیل حضور در حاشیه بزرگراه آیت اله سعیدی که متصل به آزادگان و چهاردانگه بوده و محل عبور تریلی و کامیونت می‌باشد امکان حمل و نقل سریع سفارشات  در اسرع وقت و به تمامی نقاط کشور فراهم است.

کانکس سامان با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا امکان تحویل کانکس را با امکانات و تجهیزات درخواستی مشتری بصورت مبله و با تجهیزات مسکونی یا صنعتی دارا می‌باشد. همچنین در صورت درخواست می‌توان سازه های دو طبقه با امکانات کامل مسکونی و اداری را که توسط شرکت یا مشتریان محترم طراحی شده بصورت ساخت در کارخانه و نصب درمحل مورد نظر یا اجرای کامل در محل تعبیه کرد.

 

تاریخچه شرکت سامان کانکس

مهندس محمد کرمانچی به بنیان‌گذار شرکت کانکس سامان شناخته می‌شوند. ایشان این شرکت را با هدف طراحی و ساخت کانکس در سال1336 راه‌اندازی کردند. مدتی بعد و در بازه زمانی بین سال‌های 1345 تا سال 1350 با دریافت نمایندگی از شرکت هَلَم انگستان که در آن زمان اقدام به تولید کانکس و کاروان اتاق های پیش ساخته می‌کرد فعالیت خود را گسترش دادند. علاوه بر دریافت نمایندگی از شرکت مذکر مهندس کرمانچی با دریافت نمایندگی فروش از شرکت فیلود فرانسه اقدام به عرضه بهترین انواع کانکس در ایران کردند.

پس از استقبال خوب از کیفیت محصولات وارداتی، مهندس کرمانچی با الهام از محصولات خارجی با کیفیت و با طراحی، مهندسی و صنعتی سازی بهترین انواع  کانکس‌ها اقدام به تولید محصولاتی مشابه محصولات وارداتی کردند و با ارتقای کیفیت محصول و ارزش‌آفرینی برای کالای ایرانی سهم خود را در بالابردن تولید و ارتقای اقتصاد کشور انجام دادند. مهندس کرمانچی در سال 1395 دار فانی را وداع گفتند و در حال حاضر فرزندان ایشان سکان‌دار هدایت مسیر پدر هستند.

 

تصویر پرسنل شرکت و مهندس

چرا کانکس‌های شرکت سامان؟

  1. وزن كانكس : يكي از عوامل مهم در تعيين مقاومت و عمر كانكس وزن آن است. استفاده از پروفيل های سبك و شاسی قوطی شده ورق بجای تيرآهن در هنگام جابه جایی باعث آسيب ديدگی كانكس و در نتيجه باز و بسته نشدن در و پنجره ها و يا به عبارتی ديگر باعث تاب برداشتن اسكلت كانكس مي‌شود و آب بندی‌ كانكس از بين رفته و بهنگام بارش باران از سقف آن آب داخل كانكس نفوذ مي‌كند. وزن كانكس هاي ارزان قيمت حدود 30 درصد كمتر از كانكس هاي مرغوب است.
  2. عايق صوت و حرارت كانكس : ستفاده از درب و پنجره UPVC قابل مقايسه با در و پنجره آلومينيومي نيست، با استفاده از در و پنجره UPVC آب به داخل كانكس نفوذ نميكند و حرارت داخل كانكس بيشتر از در و پنجره هاي آلمينيومي قابل كنترل ميباشد. ما كانكس ها را با پنجره UPVC ساخته و تحويل ميدهيم.
  3. ورقه هاي بدنه كانكس : درصورت استفاده از رنگ غير كوره اي در ورق هاي بدنه و سقف بعد از مدت زمان كوتاهي رنگ پوسته مي كند و باعث زنگ زدگي مي شود كه اين حالت در كانكس هاي ما ديده نميشود.
  4. پوشش داخلي كانكس : با تجربه نشان داده شده كه ديوار پوش PVC ساخت كارخانه آذران پلاستيك بهترين پوشش و زيبايي نما را دارد چون ديوار پوش PVC آذران پلاستيك ضد احتراق بوده و در مقابل حشرات موذي مثل موريانه مقاوم ميباشد كليه توليدات ما با ديوارپوش هاي آذران پلاستيك ساخته ميشود .
  5. تاسيسات برق داخل كانكس : هنگام استفاده از تأسيسات داخل كانكس مثل كولر و يخچال فريزر بايد در نظرداشت كابلي استفاده شود كه جوابگو باشد لذا كابل استفاده شده در كانكس هاي ارزان قيمت كابل ضعيف پيش بيني شده و ضعيف بودن كابل باعث آتش سوزي ميشود. ما كابل نمره 4 و 5 را در توليدات خود استفاده ميكنيم.
  6. كليد برق كانكس : كليد مينياتوري ساخت كارخانه لگراند فرانسه به لحاظ كيفيت بالاي آن در موقع بروز مشكل جريان برق را به موقع قطع مينمايد تجربه به ما نشان داده بعضي از مارك هاي متفرقه جريان برق را بموقع قطع نميكند و باعث آتش سوزي ميشود.
  7. كابل برق كانكس : استفاده از كابل فويلدار باعث جلوگيري از وجود صدا در ارتباط تلفني ميشود.
  8. كف پوش كانكس : تخته هاي كف كانكس ها بايد از چوب خارجي استفاده شود. در كانكس هاي ارزان قيمت نئوپان و يا MDF استفاده ميشود كه معمولاً در مقابل رطوبت و وزن كانكس نميتواند مقاومت كند، ما كف كانكس ها را از تخته نو و خارجي استفاده ميكنيم.
  9. حمل و بارگيري كانكس : روي سقف كانكس ها قلاب هاي قوي بايد نصب شود كه در موقع بلندكردن ، قلاب از سقف جدا نشود، در كانكس هاي ارزان قيمت از قلاب هاي نمره 12 يا 14 استفاده ميكنند كه در خيلي مواقع قلاب از سقف جدا ميشود. قلاب هاي نصب شده روي كانكس هاي توليدي ما نمره 20 ميباشد.
  10. اسكلت كانكس : با استفاده از الكترود AK كه مخصوص جوش سربا لا ميباشد از شكنندگي اسكلت در مقابل جابجائي ها تا حد زيادي كاهش مي دهد و باعث استحكام قابل ملاحظه سازه مي شود . كليه توليدات ما با الكترود AK جوش داده ميشود.
  11. شاسي كانكس : در كانكس هاي با عرض3 متر كه چهارطرف آن كلاف ميشود يك شاخه تير آهن اضافي در زير كانكس جوش داده ميشود و اين عمل استحكام شاسي را قويتر مينمايد.
  12. پوشش خارجي كانكس : پرچ آلومينيومي در روي ورق گالوانيزه استحكام كافي ندارد و به راحتي با كوچكترين حركت بريده مي شود اما پرچ فولادي چون هم جنس ورق گالوانيزه ميباشد استحكام بيشتري دارد. كليه توليدات ما با پرچ هاي فولادي ساخته ميشود.
  13. پوشش بدنه كانكس : استفاده از تسمه بين ورق هاي پوشش بدنه خارجي كانكس ضمن اينكه نماي كانكس را زيبا ميسازد مقاومت ورق هاي بدنه را موقع حمل و جابجايي بالا مي برد.
  14. كانكس چرخدار : لاستيك هاي روكش شده درمقايسه با لاستيك نو درمقابل گرما و آفتاب مقاومت نداشته و روكش آن جدا ميشود. كليه توليدات ما با لاستيك نو عرضه ميشود.
  15. سرويس بهداشتي كانكس : كف سرويس بهداشتي توليدي ما فايبرگلاس ساخته شده ، و كف با آلومينيوم آب بندي كامل نميشود و تخليه آب از كف سرويس براحتي انجام نميگيرد
  16. آبدارخانه كانكس : كليه كانكس هاي توليدي ما كه آبدارخانه درآنها نصب شده مجهز به هواكش فلزي مي باشد چون هواكش هاي پلاستيكي بدليل فراموشي و روشن ماندن دائم آتش ميگيرد و باعث سوختن كانكس ميشود
  17. بيمه كانكس : كليه كانكس هاي توليدي كارخانه ما تحت پوشش بيمه ايران براي آتش سوزي ، سيل ، زلزله ، آشوب ميباشد. اين بيمه نامه براي مدت يكسال ميباشد در صورت لزوم اطلاع بفرمائيد تا براي سالهاي بعد نيز كانكس را بيمه نمائيم.